مهدی عادلی فر
بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

آموزش مدیریت کاربران در وردپرس به زبان ساده

چگونه کاربران Wordpress را مدیریت کنیم؟ کاربران در وردپرس نقش های متفاوتی دارند. هر نقش یک مجموعه مجوز به یک کاربر می دهد تا از امکانات سایت استفاده کند. این نقش ها فقط توسط مدیر به یک کاربر داده می شوند. در ادامه چند تا از این نقش ها را معرفی می کنیم.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

نقش های موجود در وردپرس

  • مدیر کل(Administrator). مدیر کل همه حقوق ها و دسترسی ها را دارا می باشد. یک مدیرکل می تواند همه کاری در سایت وردپرس انجام دهد. می تواند مدیرهای بیشتری بسازد و کاربران بیشتری را دعود کند و می تواند کاربران موجود را حذف کند.
  • ویرایشگر(Editor) ویرایشگر به همه ی پست ها و صفحات و کامنت ها و دسته بندی ها و تگ ها لینک ها دسترسی دارد. ویرایشگر می تواند پست ها و صفحات را بسازد و انتشار دهد.
  • نویسنده(Author) نویسنده فقط می تواند پست بگذارد و پست های خود را انتشار دهد و عکس آپلود کند و پست های خودش را تغییر دهد.
  • مشارکت کننده(Contributor) مشارکت کننده فقط می تواند پست ها را تا قبل از این که منتشر شوند را بنویسد و یا ویرایش کند. مشارکت کننده ها نمی توانند عکس یا فایل آپلود کنند ولی می توانند وضعیت سایت را ببینند. قبل از این که بتوانند یک پست را منتشر کنند باید به مدیرکل اطلاع دهد و وقتی مدیر پست مورد نظر را تایید کند مشارکت کننده دیگر نمی تواند تغییری در پست ایجاد کند.
  • مشترک(Viewer) مشترک ها فقط می توانند پست های شما را ببینند و نمی توانند آن را تغییر دهند و فقط می توانند کامنت بنویسند.

مدیریت کاربران در وردپرس

در وردپرس می توان اعمال مختلفی بر روی کاربران ثبت شده در سایت انجام داد. برای مثال می توان یک کاربر جدید اضافه کرد و یا یک کاربر را حذف کرد و یا نقش آن را تغییر داد. وردپرس بخشی را برای مدیریت کاربران در داخل پنل مدیریتی خود قرار داده است. برای دستیابی به قسمت تنظیمات کاربران در گزینه های موجود در سمت راست پنل مدیریت بر روی کاربران کلیک کنید. در این صورت یک صفحه به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

وب سایت توسینسو

دراین صفحه لیست کاربران موجود را می توانید ببیند و اعمال مختلفی روی هر کاربر انجام دهید. برای این که نقش یک کاربر که قبلا ثبت شده است را تغییر دهید آن کاربر را انتخاب کرده و بر روی تغییر نقش به کلیک کرده و نقشه مورد نظر را انتخاب کنید. و بر روی دکمه تغییر دادن کلیک کنید. برای اضافه کردن یک کاربر بر روی افزودن کلیک کنید. در این صورت یک صفحه مانند صفحه زیر باز خواهد شد:

وب سایت توسینسو

در این بخش شما باید مشخصات کاربری که می خواهید ثبت کنید را در سایت وارد کنید. در میان مشخصات نام کاربری و رمز و ایمیل ضروری هستند. و بقیه قسمت ها اختیاری می باشند. در پایین صفحه اگر تیک مربوط به فرستادن آگاه ساز به کاربر زده شود یک ایمیل حاوی جزئیات حساب کاربر به ایمیل کاربر ارسال خواهد شد. در بخش انتهایی هم نقش کاربر را هنگام عضویت مشخص می کنیم. برای این که کاربر ثبت شود باید بر روی دکمه افزودن کاربر تازه کلیک کنید. با این کار مشاهده خواهید کرد که یک کاربر جدید به وب سایت اضافه خواهد شد.

پروفایل کاربران

اگر کاربری بخواهد اطلاعات خود را ویرایش کند و محیط خود را سفارشی سازی کند باید به قسمت پروفایل خود برود. برای این کار باید در پنل مدیریتی از قسمت کاربران به بخش شناسنامه شما برود در این صورت صفحه ای مانند شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

وب سایت توسینسو

در این بخش شما می توانید رنگ بندی پنل مدیریتی خود را انتخاب کنید و یا کلید های میانبر را فعال کند و تغییرات دیگری انجام دهد. و همچنین در پایین صفحه می تواند مشخصات خود را ویرایش کند. و یا برای حساب کاربری خود عکس انتخاب کند. در این بخش کاربر می تواند رمز ورود خود را تغییر دهد. در انتها باید بر روی دکمه بروزرسانی کلیک کند. برای حفظ امنیت و یکپارچگی در این صفحه امکانی هست که اگر با حساب کاربری خود در دستگاه دیگری وارد شده باشید و نخواهید دیگر از آن دستگاه ها بتوان وارد حساب شد بر روی دکمه بیرون رفتن از هر دستگاه دیگر کلیک کنید. توسینسو باشید


مهدی عادلی فر
مهدی عادلی فر

بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

مهدی عادلی، بنیان گذار TOSINSO. کارشناس ارشد نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و #C و جاوا و اندروید کار می کنم. در زمینه های موبایل و وب و ویندوز فعالیت دارم و به طراحی نرم افزار و اصول مهندسی نرم افزار علاقه مندم.

نظرات