مهدی عادلی فر
بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

آموزش کار با تگ ها ( برچسب ها ) در وردپرس به زبان ساده

چگونه در وردپرس Tag بزنیم؟ یکی از ویژگی هایی که امروزه باعث می شود که محتوای سایت ها دسته بندی شوند و به همدیگر مرتبط باشند برچسب یا تگ می باشد. در بسیاری از وب سایت های موجود مطالب مرتبط یک مطلب در زیر آن مطلب آورده می شود. برای مثال itpro این گونه است. در این وب سایت ها پیدا کردن مطالب مرتبط با مطلب موجود با استفاده از تگ های مشترک صورت می گیرد. به این معنی که پست ها و مطالبی که تگ مشترک دارند با هم ارتباط دارند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

تگ ها و مرتب بودن آنها نقش مهمی در سئوی سایت دارند و باعث می شوند که مطالب شما توسط موتورهای جستجو بهتر رصد شود و شناسایی شود. یکی از راه های سازماندهی مطالب در وردپرس نیز تگ ها یا برچسب ها هستند. در این مطلب می خواهیم که به بررسی تنظیمات تگ ها در وردپرس بپردازیم. برای این که به تنظیمات تگ ها دسترسی داشته باشیم باید در داشبورد مدیریتی از قسمت نوشته ها برچسب ها را انتخاب کنیم. در این صورت صفحه ای شبیه به شکل زیر نمایش داده خواهد شد.

وب سایت توسینسو

در این صفحه در سمت راست صفحه امکانات اضافه کردن برچسب به وردپرس وجود دارد. با این ترتیب که در قسمت نام عنوان برچسب خود را وارد می کنید و در قسمت نامک باید باید یک نام مرتبط با عنوان برچسب قرار دهیم که بهتر است از حروف انگلیسی و اعدداد و خط تیره برای این قسمت استفاده شود. در قسمت افزودن افزودن برچسب یک بخش برای توضیحات نیز وجود دارد که ممکن است توسط برخی از قالب ها استفاده شود ولی در حالت معمول وردپرس از آنها استفاده نمی کند. برای این که یک برچسب را به وردپرس اضافه کنیم بر روی دکمه افزودن برچسب کلیک کنید.

در سمت چپ این صفحه لیست تگ های موجود را داریم. در این بخش به خاطر زیاد بودن برچسب ها امکان جستجوی برچسب ها وجود دارد. در لیستی که برای برچسب ها آورده شده است نام و نامک و توضیحاتی که برای برچسب ثبت شده است نشان داده شده است. همچنین تعداد مطالبی که از این برچسب استفاده کرده اند نیز آورده شده است که می توان با کلیک بر روی تعداد پست ها به صفحه پست ها انتقال داده خواهیم شد و مطالبی را که با این برچسب هستند را لیست می کند.

اگر در لیست برچسب های ثبت شده موس را بر روی هریکی از برچسب ها قرار دهیم امکاناتی که وردپرس برای آن برچسب قرار داده شده است نشان داده خواهد شد که این امکانات عبارتند از: ویرایش، ویرایش سریع، پاک کردن و نمایش. اگر بر روی نمایش کلیک کنید همه ی مطالب سایت که با برچسب مورد نظر است نمایش داده خواهد شد. اگر بر روی پاک کردن کلیک کنید یک سوال از شما پرسیده خواهد شد که آیا از حذف این برچسب اطمینان دارید اگر بر روی ok کلیک کنید برچسب مورد نظر برای همیشه حذف خواهد شد. اگر بر روی ویرایش کلیک کنید یک صفحه مانند شکل زیر باز خواهد شد که به شما امکان ویرایش برچسب را می دهد.

وب سایت توسینسو

و اگر بر روی ویرایش سریع کلیک کنید عکسی مانند شکل زیر در همان لیست برچسب ها نمایش داده خواهد شد و شما می توانید در همان قسمت برچسب خود را ویرایش کنید. دقت داشته باشید که در ویرایش سریع شما قادر به ویرایش توضیحات برچسب نیستید و پس از این که عمل ویرایش تمام شد برای اعمال تغییرات باید روی دکمه بروزرسانی کلیک کنیم.

وب سایت توسینسو

TOSINSO باشید


مهدی عادلی فر
مهدی عادلی فر

بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

مهدی عادلی، بنیان گذار TOSINSO. کارشناس ارشد نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و #C و جاوا و اندروید کار می کنم. در زمینه های موبایل و وب و ویندوز فعالیت دارم و به طراحی نرم افزار و اصول مهندسی نرم افزار علاقه مندم.

نظرات