آموزش امن کردن صفحه ادمین ( Admin Page ) وردپرس با پلاگین

اگر که با وردپرس کار کرده باشید مطمئنن با آدرس Wp-Admin آشنایی دارید؛ برای ورود به پنل وردپرس به صورت پیش فرض باید از یک فایل در وردپرس با نام Wp-login.php استفاده کنید این فایل به صورت پیش فرض در تمام نسخه های وردپرس وجود دارد و هیچ تغییری نمی کند حال شما می توانید که این فایل پی اچ پی را ویرایش کرده و در قسمت فانکشن دوباره فرم ورود را فراخوانی کنید این کار جدای از پیچیدگی که دارد باعث می شود بعضی از قسمت های وردپرس یا پلاگین هایی که به فرم ورود ارتباط دارند دچار مشکل شوند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

خب برای همین کار افزونه های زیادی معرفی شده است که شاید یکی از بهترین و کاملترینشون Protect Your Admin باشه البته چیزی که این افزونه رو از بقیه متمایز میکنه اضافه شدن چند امکان جدید به این افزونه هستش. بیاید کمی با این افزونه کار کنیم!این افزونه را می توانید از مخزن وردپرس دانلود کرده و در هاست خود قرار دهید (لینک افزونه در انتهای این نکته قرار داده شده است).

خب بیاید نگاهی به افزونه و کارایی هایش داشته باشیم؛

  1. در تب General این افزونه می توانید آدرس Wp-admin را به هر آدرسی که دوست دارید تغییر دهید همچنین می توانید به صورت موقت این امکان را فعال یا غیر فعال کنید. بعد از نوشتن آدرس مورد نظر در قسمت Admin Slug روی گزینه Save Settings کلیک کنید.
  2. در تب LoginPage Style می توانید لوگوی پیشفرض قسمت ورود که آیکن وردپرس می باشد را به هر لوگوی دیگری که مد نظر دارید تغییر دهید. همچنین در قسمت Body Background Color هم می توانید رنگ صفحه ورود را تغییر دهید برای این کار باید کد هگزادسیمال رنگ را همراه با # قرار دهید. برای نمونه رنگ قرمز برابر #FF0000 می باشد برای بیشتر دانستن درباره کد رنگها به آدرس http://www.color-hex.com بروید.
  3. در تب Advance Settings می توانید تنظیمات حرفه ای مربوط به افزونه را انجام دهید. گزینه اول مربوط به محدود کردن کاربران غیر از مدیر برای انجام ثبت نام در قسمت Wp-admin. منظور از گزینه دوم این است که اگر کاربر آدرس صفحه ورود را تغییر داد کاربر از وردپرس لاگ اوت یا خارج شود. و در نهایت گزینه سوم در مورد دسترسی کاربرانی است که می توانند به این افزونه دسترسی داشته باشند اگر از یک کاربر بیشتر می باشد می توانید بین آی دی کاربران از کاما استفاده کنید.
  4. تب Support هم مربوط به توسعه دهنده این افزونه و دیگر افزونه های ساخته شده توسط همین برنامه نویس می باشد.

نظرات