مهدی عادلی فر
بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

آموزش کار با پست ها ( Posts ) در وردپرس به زبان ساده

چگونه پست های وردپرس را مدیریت کنیم؟ مهم ترین جزئی که در یک سایت به چشم دیده می شود محتوا یا content آن سایت است. بدنه اصلی محتوا در سایت هایی که با وردپرس مدیریت می شوند پست (post) است. پست ها را در برخی سایت ها به عنوان مقاله های آن سایت نیز می شناسند. وردپرس امکانات جالبی برای مدیریت پست ها و ایجاد آنها دارد که در این مطلب به آنها خواهیم پرداخت. برای دیدن لیست پست ها شما می توانید در داشبورد مدیریتی وردپرس از سمت راست بر روی نوشته ها کلیک کنید. در این صورت صفحه ای مانند صفحه زیر برای شما لود خواهد شد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

در این صفحه شما پست هایی را که تا کنون در سایت شما ارسال شده اند را می بینید. در این صفحه اطلاعاتی هم در مورد هر پست داده شده است. اطلاعاتی که برای هر پست در این صفحه داده شده است اطلاعاتی مانند عنوان پست و نویسنده آن و این که پست در کدام دسته بندی قرار می گیرد و کدام تگ ها به پست اختصاص داده شده است و همچنین تعداد کامنت ها و نظرهایی که برای پست ارسال شده اند نیز آورده شده است. همچنین تاریخ ارسال پست نیز در این لیست آورده شده است.

در این صفحه امکاناتی هم برای فیلتر کردن پست ها وجود دارد. اگر شما بخواهید پست ها را بر اساس دسته بندی انتخاب کنید نوع دسته بندی مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی دکمه صافی کلیک کنید تا مطالب شما فیلتر شود. همچنین شما می توانید مطالب را با توجه به تاریخ خاصی فیلتر کنید که تاریخ را همانند دسته بندی از منوی کرکره ای (drop down) انتخاب کرده و بر روی دکمه صافی کلیک می کنیم. فیلتر کردن بر اساس هم تاریخ و هم برچسب نیز ممکن می باشد.

در بالای سمت چپ این صفحه امکانی برای جستجوی مطالب وجود دارد که شما می توانید با این امکان عنوان مطلب خود را از بین همه مطالب جستجو کنید. در این صفحه اگر شما با موس بر روی هرکدام از پست ها بروید امکاناتی برای آن پست نشان داده خواهد شد. این امکانات عبارتند از: ویرایش، ویرایش سریع، حذف (انتقال به زباله دان) و نمایش. همچنین تعداد کامنت های یک پست در جلوی آن به تعداد آورده شده است که اگر شما بر روی عدد کامنت ها کلیک کنید لیست کامنت های شما باز خواهد شد. مانند تصویر زیر

وب سایت توسینسو

حذف پست ها

شما پست ها را می توانید به دو روش در وردپرس حذف کنید. روش اول این که تک تک بر روی پست هایی که می خواهید حذف شوند رفته و بر روی انتقال به زباله دان کلیک کنید. و روش دوم این که برای پست هایی که می خواهید حذف کنید تیک بزنید و از گوشه پایین یا گوشه بالا در قسمت کارهای دسته جمعی انتقال به زباله دان را زده و بر روی دکمه اجرا کلیک کنید.

افزودن پست

برای افزودن پست نیز می توان از دو راه اقدام کرد. راه اول این است که در داشبورد مدیریتی از قسمت نوشته ها بر روی افزودن نوشته کلیک کنید و راه دوم این است که بر روی نوشته ها کلیک کنید تا لیست همه نوشته ها نمایش داده شود و سپس در بالا صفحه بر روی دکمه افزودن نوشته کلیک شود. در این صورت تصویری مانند شکل زیر به شما نشان داده خواهد شد.

وب سایت توسینسو

در این صفحه در وسط صفحه بخش نوشتن پست ها می باشد که محل وارد کردن عنوان و محل وارد کردن محتوای پست در آن قرار دارد. همچنین نوار ابزاری نیز وجود دارد که با استفاده این ابزار ها می توانید متن پست را قالب بندی کنید. شما می توانید به پست های خود عکس و فایل های چندرسانه ای استفاده کنید. برای این کار باید بر روی دکمه افزودن پرونده چندرسانه ای کلیک کنید. با کیک بر روی این قسمت صفحه ای باز می شود که می توان برای اضافه کردن فایل های چندرسانه ای از فایل های موجود در گالری استفاده کرد و یا فایل های چندرسانه ای را آپلود کرد و یا از یک آدرس اینترنتی فایل مورد نظر را بگیرید. تصویر این صفحه به شکل زیر است:

وب سایت توسینسو

هنگام ساخت یک پست می توانید آدرس اینترنتی یا URL را می توانید زیر عنوان پست تغییر داد. در سمت چپ امکانات ارسال پست وجود دارد. اولین ویجت که در سمت چپ وجود دارد ویجت انتشار است. در این ویجت که به شکل زیر است امکاناتی وجود دارد که برای انتشار پست به کار می رود. اگر می خواهید که یک پیش نمایش از پستتان ببینید بر روی دکمه پیش نمایش در این ویجت کلیک کنید و یا اگر می خواهید پستی را که نوشته اید بر روی سایت قرار نگیرد و در قسمت پیش نویس ها (Draft) ذخیره شود بر روی دکمه ذخیره پیش نویس کلیک کنید.

در قسمت وضعیت این ویجت شما می توانید وضعیت های مختلفی برای پست در نظر بگیرید. همچنین نحوه نمایش پست را می توانید ویرایش کنید که به صورت عمومی نمایش داده شود یا به روش های دیگر و در قسمت انتشار می توانید مشخص کنید که چه زمانی این پست منتشر شود که در حالت یپش فرض به صورت فوری ارسال خواهد شد ولی می توان برای آن تاریخ و زمان نیز تنظیم کرد. در نهایت برای انتشار پست بر روی دکمه انتشار باید کلیک کرد.

وب سایت توسینسو

ویجت ساختار برای دادن نحوه قالب می باشد که پستی که در حال ارسال است با چه قالبی ارسال شود. در ویجت دسته ها می توان مشخص کرد که پست مورد نظر در کدام دسته بندی ها قرار بگیرد. همچنین اگر بخواهید یک دسته بندی را ایجاد کنید می توانید بر روی لینک افزودن دسته تازی کلیک کرد. در ویجت برچسب ها می توان تگ ها و یا برچسب های مربوط به این پست را مشخص کرد. اگر برچسبی از قبل موجود باشد را می توان انتخاب کرد و یا می توان برچسب های تازه ای به سایت اضافه نمود که هرکدام را با علامت ویرگول جدا می کنیم.

وب سایت توسینسو

ویرایش پست ها

در قسمت نشان دادن پست ها گفتیم که وقتی که لیست پست ها را نشان می دهیم امکان ویرایش پست ها وجود دارد. در وردپرس ویرایش به دو صورت انجام می شود. ویرایش سریع و ویرایش معمولی. اگر بر روی ویرایش کلیک کنیم ویرایش با حالت عادی باز خواهد شد که صفحه ویرایش همان صفحه افزودن پست است با این تفاوت که متن پست و تنظیمات قبلی بر روی آن قرار دارد و شما باید آن را تغییر دهید و در نهایت بر روی دکمه به روز رسانی کلیک کنیم. ولی وقتی بر روی ویرایش سریع کلیک کنیم به صفحه دیگر انتقال داده نمی شویم و در همان صفحه امکان ویرایش پست به صورت مجتمع شده ظاهر می شود و می توانید آن را ویرایش کنید و در نهایت بر روی دکمه به روز رسانی کلیک کنید. توسینسو باشید


مهدی عادلی فر
مهدی عادلی فر

بنیانگذار توسینسو و برنامه نویس

مهدی عادلی، بنیان گذار TOSINSO. کارشناس ارشد نرم افزار کامپیوتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و #C و جاوا و اندروید کار می کنم. در زمینه های موبایل و وب و ویندوز فعالیت دارم و به طراحی نرم افزار و اصول مهندسی نرم افزار علاقه مندم.

نظرات